طراحی رابط کاربری UI چیست؟

ورود به دنیای دیجیتال و کسب و کار نوین

شاید تا به حال عبارت رابط کاربری و تجربه کاربری را شنیده باشید و برایتان جای سوال باشد که رابط کاربری یا UI چیست؟!  بستر اینترنت قابلیت های بیشماری دارد که طراحی سایت حرفه ای، اپلیکیشن، نرم افزار و … بنا بر نیاز و هدفی که برای آن در نظر گرفته شده است بایستی خدماتی را ارائه کند. برای رسیدن به این مقصود باید فضایی را بسازیم ، محیطی را فراهم آوریم تا هریک از کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و به راحتی نیاز خود را از آن بستر فراهم آورد. به ابزاری که به عنوان یک رابط کمک میکند تا از فضای اینترنت برای رسیدن به این شرایط استفاده کنیم رابط کاربری می گویند.

مشاوره اختصاصی

در ساخت صفحات وب سایت، یا طراحی اپلیکیشن حرفه ای سلسله مراتبی برای قرار گرفتن محتوا وجود دارد. شما نمیتوانید پاسخ کاربر را در انتهای صفحه قرار دهید و مطمعن باشید شخص تا انتهای صفحه به دنبال پاسخ میرود! بلکه میبایست بتوانید در کمترین زمان ممکن جواب سوالات کاربران را ارائه نمایید. پس این سلسله مراتب با استدلالی که طراح با در نظرگرفتن کاربر آن را تهیه میکند میتواند بهترین انتخاب برای جذب کاربران در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باشد.  طراحی رابط کاربری مهم ترین اقدامی است که در کنار تولید محتوای مناسب نظر مخاطب را به خود جلب میکند پس بایستی آن را جدی گرفت و طراحی آن را به افرادی متخصص سپرد!

برای سفارش طراحی رابط کاربری میتوانید از مشاوره تخصصی شرکت طراحی سایت وی سی استفاده کنید! در این مشاوره ایده ها، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایید. ما به تمامی سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد و در صورت تمایل طراحی هایی را برای شروع خدمتتون ارائه خواهیم کرد.

چرا طراحی رابط کاربری Ui ؟

وقتی در یک صفحه از موضوع خاصی صحبت میشود و هدف برطرف کردن نیاز کاربر است، نباید به هیچ عنوان از مسائل بی ربط تبلیغات بی هدف و اساس در آن قسمت استفاده نمود.در مرحله اول ممکن است کاربر شما محتوای شما را به دلیل قرار گرفتن اشتباه مطالب رد کند و اگر هم رد نکند ممکن است حواس وی از موضوع و مطلب اصلی پرت شود.

طراح رابط کاربری شرکت طراحی اپلیکیشن وی سِـــی با تسلط به مفاهیم بنیادی اپلیکیشن و وب سایت و با هدف جذب مخاطب با پیگیری ضوابط و اصول قرارگیری انواع محتوا، نوع محتوا، نیاز کاربر بهترین چیدمان را برای رسانه دیجیتال خدمت شما ارائه خواهد کرد تا بدین روش بازخورد بالایی از اپلیکیشن و وب سایت دریافت نمایید. قیمت طراحی رابط کاربری بسیار مناسب است و کمک میکند تا تمامی ورودی هایی که از طریق نتایج جست و جو داشته اید افزوده و تایم ماندگاری کاربر را در صفحات افزایش دهد!

تفاوت رابط کاربری و طراحی گرافیکی

همانطور که عنوان کرده ایم، طراحی رابط کاربری UI به مجموعه اموری گفته میشود که استفاده از بستر اینترنت را برای کاربران میسر میسازد. این طراحی میتواند بسیار عادی باشد یا بسیار شکیل! منظور از طراحی گرافیکی طراحی با اصول زیبایی شناسی، متناسب با محیط برنامه، وب سایت و هر گونه رسانه دیجیتال است. طراحی رابط کاربری میتواند همراه با طراحی گرافیکی شود و محیطی کاربر پسند و زیبا را خلق کند. اما به تنهایی نیز بدون وجود کارهای گرافیکی خاص نیز میتواند مستقل باشد.

مراحل انجام طراحی رابط کاربری UI

در ابتدا برای شروع انجام یک رابط کاربری میبایست اصول خاصی را پیگیری کرد، یکی از مواردی که در آغاز انجام یک پروژه نیاز به انجام آن میشود، این است که طراح بتواند بسیار دقیق و حساب شده برای خود مسئله را باز کند. وی ایتدا تمامی نیاز های یک پروژه را به صورت مجزا آنالیز کرده و ویژگی های آن را یاد داشت میکند. این نیاز سنجی بر اساس وب سایت، اپلیکیشن، نرم افزار و … متفاوت است. برای مثال اگر قرار است طراحی ui یک اپلیکیشن حرفه ای را انجام دهد در ابتدا باید هدف آن را مشخص نماید و به ترتیب ببیند اپلیکیشن برای په جور اشخاصی طراحی میشود؟

بعد از مرحله شناخته اولیه نوبت به یک طراحی دستی و ساده جهت ارائه به کارفرما تهیه میشود. در این مرحله کارفرما میتواند ایده ها و نظریاتی که ارائه کرده و یا از طراح انتظار داشاه را ببیند و نظرات تکمیلی در خصوص طرح اولیه پیاده سازد. بعد از مشخص شدن تمامی از این موارد اگر طراح ui به مسائل گرافیکی تسلط داشته باشد رنگ و زیبایی های بصری را بعد از تایید اتود اولیه مشخص میکند. در غیر این صورت این کار به طراح گرافیک سپرده میشود

سوالات متداول طراحی رابط کاربری UI

طراحی ui  را پلی می دانند که بستر اینترنت و رسانه دیجیتال را به کاربران وصل میکند. طراحی رابط کاربری می کوشد تا راهی را ایجاد کند تا کاربران بتوانند با هر سطح تجربه کار با رسانه دیجیتال،  نیاز های خود را از وب سایت ها، اپلیکیشن ها و … رفع نمایند.

این طراحی شامل هرگونه دکمه، متن، عکس، پوستر، باکس و … در فرایند طراحی اپلیکیشن و سایت صورت میگیرد تا به وسیله آن هرگونه نیاز کاربر با استفاده از این کاراکتر های شناخته شده رفع گردد.

این هزینه طراحی کاملا به پروژه مورد نظر و خواسته هایی که از پروژه انتظار میرود دارد. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

در ابتدا کافی است با استفاده از شماره های تماس شرکت با ما در ارتباط باشید تا نوع پروژه و نیاز هایی که وب سایت، اپلیکیشن و سایر برنامه مورد نظر احتیاج دارد را بررسی کنیم. سپس اتود اولیه ای طراحی میشود که در آن ایرادات و نظرات مختلف بازبینی میشود در صورت رضایت مراحل تکمیلی به ترتیب صورت میگیرد.

بله قطعا! موتور های جست و جوی گوگل در پی آن هستند تا رفتار مخاطبان با وب سایت ها را ارزیابی کنند. اگر وب سایت شما با استفاده ازطراحی عالی بتواند این نیاز را برطرف کرده و مخاطبان را جذب کنند قطعا امتیاز مثبتی برای بالا آمدن  وب سایت شما در رتبه نتایج سرچ موتور های جست و جو خواهد بود.

شرکت طراحی سایت وی سی

شرکت طراحی سایت وی سی با ارائه بروز ترین خدمات طراحی گرافیکی و همچنین طراحی سایت، آماده ارائه پاسخگویی به نیاز شما عزیزان در زمینه طراحی سایت حرفه ای است. شما می توانید برای شروع کار با کارشناسان مارکتینگ ما ارتباط گرفته تا بتوانید بهترین تصمیم را برای شروع کسب و کار دیجیتال خودتان بگیریدبرای ارتباط با کارشناسان مارکتینگ مجموعه وی سی می توانید از قسمت چت آنلاین وب سایت و یا قسمت ارتباط با مشاوران مارکتینگ، ارتباط بگیرید

نمونه کار های شرکت طراحی سایت وی سی